неделя, 7 септември 2008 г.

сп.Тема - 30 юни 2008 година



Даниела Великова:

Партийни лидери управляват бизнеса със секс


Властта няма интерес от закон за проституцията, твърди писателката, бивша варненска мадам
Ирина Вагалинска
"Не се притеснявам за репутацията си, цяла Варна знае каква съм", спокойно казва Даниела Великова. Покрай шумната премиера на документалната є книга "Платеният секс. Тайният свят на мъжете" вече трябва да го е разбрала и останалата част на България. 48-годишната бивша варненска мадам е на "ти" с темата. През 90-те е работила на розов телефон, в стриптийз бар и като еротична масажистка, докато събере опит и отвори собствен салон. Оказало се, че с дипломата за специалист по гореща обработка на металите от ВМЕИ-Варна не може да си намери друга работа, дори наполовина толкова добре платена. Преди да се убеди в това, е била заварчик, шприцьор, геолог, сервитьорка и крими репортерка. Издала е два романа, пише трети.

Даниела, как ви се отрази скокът от журналистиката към розовия телефон?
- В началото нищо не ме дразнеше. Всичко беше организирано от колега журналист, имаше лекари и инженери сред персонала. Взимах 10 пъти повече, отколкото като репортер, и никой не стреляше по мен, както се случи през 1993-а.

Кой стреля по вас?
- Описала съм случката в първия ми роман "Искам го мъртъв". Тъкмо бях направила интервю с един от управителите на охранителна фирма, която вече не съществува - "Гард КВН". Абревиатурата идва от "Красимир, Виктор и Недко." Виктор е тогавашният министър на вътрешните работи Виктор Михайлов. Та след като си поприказвахме с Недко Шиваров, стана късно и той предложи да ме закара вкъщи. Тръгнахме с фирмената кола, а когато заседнахме в локвата до един строеж, по нас започнаха да гърмят. После разбрах, че стрелците са били от друга охранителна фирма, собственост на брата на Христо Грудев, по онова време окръжен прокурор на Варна. Не вярвам аз да съм била целта. Попаднах с неподходящите хора на неподходящото място. След това спрях да се занимавам с журналистика и се захванах с розовия телефон. Първият екип наистина беше интелигентен, но неопитен. Шефът нае професионалистка да ни
обучава. Тя винаги правеше най-много минути.

Попадали ли сте на потенциално опасни клиенти, които настояват за среща на живо?
- По телефона няма страшно. Но се отказах, защото взеха да идват момичета, които искаха да се срещат с клиентите. Отиваше към проституция, а и работата по телефона намаля, защото някои от момичетата беше по-добре да не ги виждат на живо.

Наистина ли Веселин Данов от VIP Brother е бил собственикът на масажния салон, в който се прехвърлихте след това?
- Да. Той има доста богата биография, сам разказа голяма част от нея. И правилно - човек не бива да бяга от миналото си. При него започнах като начинаеща масажистка. Веднага разбрах, че не става въпрос само за класически манипулации. Оставиха ме аз да реша какво искам да работя. Не ми трябваше много време, за да премина към еротичния масаж, като гледах как аз си тръгвам с 20 лв., а други момичета - с по 200 примерно. Взех да срещам познати сред посетителите и постепенно възприех професията като нещо нормално. После се влюбих в мъж от мутренските среди, който ми даде пари за собствен салон. Наех си момичета, вече избягвах да върша тяхната работа. По принцип съм от типа жени, за които физиологията не е най-важното. Трябва да харесвам човека, да мога да си говоря с него, за да отида по-далече. Повечето ми клиенти бяха постоянни, знаех подробности за тях.

Те не се ли притесняват, че пазите тефтерчета с имената им или още по-лошо - видеокасети със записи?
- Не съм правила тайни записи, нито пазя тефтерчета. Просто не се занимавам с рекет.

Какви са хората на най-високи позиции в бизнеса със секс? Като какви ги познаваме ние?
- Като политици.

Депутати?
- По-скоро лидери на партии. Затова не може да се приеме закон за проституцията - с легализирането й ще секнат парите към партийните каси. От разговори, на които съм присъствала, знам, че през лятото се делят милиони левове само на градско ниво. Наркотици, секс и оръжие - оттам идват големите пари, далеч не само от митниците.

Защо досега не е гръмвал сексскандал в компроматните войни покрай изборите?
- Гарван гарвану око не вади. Имала съм клиент депутат, чувала съм го как говори по джиесемите си с колеги от другите партии и знам, че играта е такава - пазят се взаимно. Драстичното оплюване би се върнало обратно със сила, която никой не би искал да изпита.


Полицията не ви ли безпокоеше, докато бяхте в масажния бизнес? Защо се отказахте от него?
- Има си система за тези неща - плаща се, за да не ти досаждат. Отказах се, защото на брат ми му се родиха близначета и семейството реши, че това е добър повод аз да си остана вкъщи и да ги гледам. Нямам нищо против, това не ми пречи да пиша. Първата ми книга "Искам го мъртъв" беше изцяло автобиографична, втората - "Гневът на лесбийките", с автобиографични елементи. Чак когато простреляха колегата Георги Стоев, реших да понамаля темпото и да мина на фантазии.

И се отказахте да споменавате истински имена в "Платеният секс"?
- Не, аз по принцип не смятах да го правя. Но историите ми са автентични и все някой ще се познае, а аз не знам как ще реагира след това.

Страхувате ли се за себе си?
- Няма полза от това. А и моята цел не е да злепоставям някого. Пределно ясно ми е, че не мога да съборя властта с книга. По-скоро исках да насоча момичетата, които подхождат наивно към бизнеса. "Хубава жена" не е действителността. Ами ако попаднеш на наркоман или алкохолик, а си без охрана? Или те отвлекат в някоя вила и няма откъде да дойде помощ? На мен ми се е случвало да се озова в гора с бивш затворник, който извади пистолет и ми ги наприказва такива, че бях готова на всичко, само и само да оцелея. Сексът за пари не е лесен занаят, но не е и престъпление. Трябва да се приеме като професия, не като лична драма.

Казвате, че не е престъпление. А когато са замесени деца?
- За съжаление се случва и невинаги родителите са роми. Една жена от интелигентно българско семейство ми доведе сама 17-годишната си дъщеря, която не можеше да контролира. Каза ми, че след като така и така момичето е тръгнало по тоя път, поне да знае, че е при човек, когото познава. Аз отказах да я взема, защото е против моите правила. Но един колега го направи.

Нюйоркската мадам Ксавиера Холандер направи състояние от мемоарите си. Надявате ли се да се доближите до нейните тиражи?
- О, тя има много по-голям пазар и по-голям опит от мен. Аз имам повече наблюдения отстрани. Книгата й за проституцията стана бестселър, защото беше от първите. Сега на мен ми изглежда като приказка, мога да приспивам деца с нея.

Какво научихте за мъжете, които плащат за секс?
- Всички го правят. Възрастовата граница скача - преди идваха мъже докъм 50, а сега има клиенти на 80. И вече не мърморят срещу презервативите.

Как жената може да преболедува такъв начин на живот?
- Ако е интелигентна, ще го преболедува. И ако е взела решението на трезва глава, в зряла възраст. Аз започнах на 36, сама си определих границите. А сега тръгват от малки, на по 15-18. Оформени са като жени, но изобщо не осъзнават в какво се забъркват.

Няма коментари: